Η προστασία και η αναβάθμιση του θεσμού των εκπτώσεων περνούν μέσα από την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, που έχουν επιφέρει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα στην καταναλωτική συμπεριφορά και στο τζίρο των καταστημάτων. Όχι μόνο έχουν μηδενική απόδοση αλλά ζημιώνουν γενικά τον θεσμό των εκπτώσεων, προκαλώντας σύγχυση στον καταναλωτή, ο οποίος περιμένει εκπτώσεις αλλά δεν τις έχει, αφού οι δυνατότητες των επιχειρήσεων να διαθέσουν προϊόντα με μειωμένες τιμές κατά τις οριοθετημένες περιόδους είναι περιορισμένες. Η ΕΣΕΕ έχει καταθέσει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου σαφές πλαίσιο προτάσεων που προβλέπει τη διατήρηση των τακτικών εκπτώσεων στις ισχύουσες χρονικές περιόδους, δηλαδή Ιανουάριος – Φεβρουάριος και Ιούλιος – Αύγουστος, με ενίσχυση όμως του ρόλου τους. Έτσι, προτείνουμε η διπλή διαγραμμένη τιμή να είναι το επικοινωνιακό γνώρισμα αποκλειστικά και μόνο των τακτικών εκπτώσεων και συμπληρωματικά να εμφανίζεται το ποσοστό έκπτωσης. Στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, θεωρούμε σκόπιμο να προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο η χρήση του ποσοστού έκπτωσης. Οι προτάσεις μας αυτές κατατείνουν στο να καταστεί εφικτό η εκπτωτική περίοδος να επιτελεί προς όφελος εμπόρων και καταναλωτών την κύρια αποστολή της, που είναι η ρευστοποίηση των εμπορευμάτων λόγων τέλους εποχής, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στις εμπορικές επιχειρήσεις να προχωρούν άμεσα σε νέες παραλαβές, ενόψει της νέας περιόδου.

Δήλωση του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Γιώργου Καρανίκα στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής – 27/4/2019