«Eξοχότατε Πρέσβη των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, κ. Geoffrey R. Pyatt, Πρόεδρε του «International PROPELLER CLUB of the United States of America», αγαπητέ φίλε Γιώργο Ξηραδάκη, Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Αρχικά, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμητική πρόσκληση να παρευρεθώ στην παρούσα, υψηλού επιπέδου Διάσκεψη, η οποία επισφραγίζει με τον πλέον πρόσφορο τρόπο τις στενές διαχρονικές επιχειρηματικές σχέσεις, μεταξύ της Ελλάδας και των Η.Π.Α.

Από αυτό το βήμα, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω, ως Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς πως, η πατρίδα μου, η Ελλάδα, μετά από 8 σκληρά χρόνια οικονομικής ύφεσης και προγραμμάτων προσαρμογής, εξήλθε από το τούνελ της λιτότητας και τώρα αποτελεί μία χώρα με μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις σε σημαντικούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως ο Τουρισμός, η Ναυτιλία, τα Logistics, η Βιομηχανία, το Εμπόριο, η Ενέργεια, ενώ ήδη έχουν αρχίσει να υλοποιούνται σημαντικές μεταρρυθμίσεις, που αν συνεχιστούν και ολοκληρωθούν θα διευκολύνουν σημαντικά την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Για παράδειγμα, τα σημαντικά έργα στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων (Logistics), σε συνδυασμό με τα μεγαλεπήβολα project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της παραποτάμιας σύνδεσης με την κεντρική Ευρώπη μέσω του Δούναβη, δεν αναβαθμίζουν απλώς τη γεωοικονομική θέση της Β. Ελλάδας, αλλά την αναδεικνύουν σε εμπορικό-διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε νευραλγικό κόμβο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία και την Ευρώπη και το αντίστροφο. Ειδικότερα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως και το λιμάνι του Πειραιά, έχουν χαρακτηριστεί, ως λιμένες Διεθνούς Ενδιαφέροντος στο Λιμενικό Σύστημα της Χώρας και αποτελούν δύο από τους πέντε ελληνικούς λιμένες, που ανήκουν στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. Μάλιστα, χαίρομαι ιδιαίτερα, όταν διαβάζω ότι, για το 2018, ο Ο.Λ.Θ. σημειώνει αύξηση φορτίων (10,43%, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι, θα έχει φτάσει τα 430.000 TEUs, έναντι 401.000 ΤEUs πέρυσι) και αύξηση εργασιών του τζίρου.

Σε αυτό το πλαίσιο, πιστεύω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να προσκαλέσω τον Ο.Λ.Θ. να εγγραφεί δωρεάν στο πρώτο, ελληνικό ναυτιλιακό Cluster «Maritime Hellas», θεωρώντας πως συνιστά μία μοναδική ευκαιρία για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Ποιος είναι όμως, ο δυναμικός οργανισμός «Maritime Hellas», ο οποίος δίνει βήμα στην εθνική επιχειρηματικότητα; Επιτρέψτε μου, να κάνω μία σύντομη παρουσίαση…

Η επιχειρηματική συστάδα, «Maritime Hellas», αποτελεί μία κοινή πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που ξεκίνησε το ταξίδι της, μόλις, στις αρχές του 2017. Αποτελεί την ομαδοποίηση διαφορετικών τύπων επιχειρήσεων και οργανισμών, που εμπλέκονται και δραστηριοποιούνται άμεσα ή έμμεσα στον τομέα της Ναυτιλίας. Επιχειρήσεις, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιστημονικοί φορείς, επιμελητήρια, εξειδικευμένα δικηγορικά γραφεία και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σχετικά με τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία και την ευρύτερη Διαχείριση Φορτίων αποτελούν την δέσμη των μελών μας.

Ο Πειραιάς, λόγω της πλεονεκτικής γεωστρατηγικής θέσης του και της έντονης επιχειρηματικής δραστηριότητας φιλοξενεί αυτό το σύνολο των μελών. Άλλωστε, η επιλογή του Πειραιά δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού αποτελεί επιτυχημένο σημείο συνάντησης για δύο παγκόσμιους παίκτες, την Cosco, ενός από τους μεγαλύτερους, δια θαλάσσης, μεταφορείς εμπορευμάτων και την ελληνική Ναυτιλία, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι η πρώτη δύναμη του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

Περιλαμβάνει επτά κύριες κατηγορίες και περισσότερες από 106 υποκατηγορίες. Στις κύριες, περιλαμβάνονται:

  1. Εταιρείες διαχείρισης και ναύλωσης πλοίων
  2.  H ναυτική τεχνολογία, έρευνα και εκπαίδευση
  3.  Oι κατασκευές, επισκευές και ο εξοπλισμός των πλοίων
  4.  Ο θαλάσσιος Τουρισμός
  5.  Η θαλάσσια παράδοση και τα θαλάσσια σπορ
  6.  Οι διοικητικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες προς τη Ναυτιλία και τέλος,
  7.  Η Εφοδιαστική Αλυσίδα

Οι 12 άμεσοι στόχοι, αλλά και τα σημαντικά οφέλη, που προκύπτουν από τη συμμετοχή στο «Maritime Hellas» είναι:

  1.  Να προωθήσει την επιχειρηματικότητα στον τομέα της ελληνικής ναυτιλίας
  2.  Να συγκεντρώσει τα μέλη της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας
  3.  Να μεταφέρει τεχνογνωσία
  4.  Να δημιουργήσει δίκτυα συνεργασίας εντός και εκτός Ελλάδας
  5.  Να προσφέρει άμεσες και έγκυρες πληροφορίες
  6.  Να διευκολύνει τη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες
  7.  Να δημιουργήσει πρόσβαση σε εξειδικευμένα προϊόντα ή υπηρεσίες
  8.  Να ενθαρρυνθεί την ανάπτυξη της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.
  9.  Να κατοχυρωθεί το σήμα παγκοσμίως.
  10.  Να αυξηθεί η αναγνωσιμότητα και να βελτιωθεί το εταιρικό προφίλ
  11.  Να παρέχει επικοινωνία με τις ναυτιλιακές εταιρείες
  12.  Να κατευθύνει τη διαφήμιση των μελών, μέσω της κεντρικής εκστρατείας και της συνεχούς προώθησης της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας (www.maritimehellas.org) στην παγκόσμια ναυτιλία.

Επιπλέον, στις δράσεις του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη του Cluster περιλαμβάνονται η δημιουργία “tailor made courses” για τη ναυτιλία και τους νέους μας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η κάλυψη του κόστους εγγραφής των ναυτιλιακών επιχειρήσεων-μελών μας, η προσπάθεια ζεύξης δύο μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, του ΣΑΛ μέσω του “Master Plan” του λιμανιού του Πειραιά και της χωροταξικής επένδυσης της ΟΧΕ Πειραιά.

Κυρίες και κύριοι,
Η προστιθέμενη αξία για μια ελληνική εταιρεία, που συμμετέχει στη ναυτιλιακή συστάδα είναι το «εμπορικό σήμα» της ίδιας της ελληνικής Ναυτιλίας, της πρώτης και μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο. Έχοντας σπουδάσει Ναυπηγική και δουλεύοντας, ως εφοδιαστής πλοίων, σε ηλεκτρολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, που ζει αξιοπρεπώς από τον πλούτο της θάλασσας, σας παρακαλώ να θυμάστε στο μέλλον δύο σημαντικές λέξεις: «MARITIME HELLAS».
Σας ευχαριστώ πολύ» !