Το ΦΕΚ Αρ. Φύλλου A’ 115/29.06.2018) με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που επισημοποιεί την αναβολή της αύξησης του ΦΠΑ στη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο, την Κω, και τη Λέρο που δημοσιεύτηκε στις 29 Ιουνίου 2018 επισυνάπτεται παρακάτω.

 

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Έχοντας υπόψη:

  1. Την παράγραφο 1 του άρθρου 44 του Συντάγματος.
  2. Την έκτακτη περίπτωση της εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης αντιμετώπισης των συνεπειών του προσφυγικού σε νησιά του Αιγαίου με παράταση της προθεσμίας που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 (Α΄ 248), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 74 του ν. 4509/2017 (Α΄ 201).
  3. Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου,

αποφασίζουμε:

Άρθρο Πρώτο

Η παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 (Α΄ 248), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 74 του ν. 4509/2017 (Α΄ 201), αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Μέχρι 31.12.2018 για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, οι συντελεστές του φόρου μειώνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%), εφόσον πρόκειται για αγαθά τα οποία, κατά το χρόνο που ο φόρος γίνεται απαιτητός:

α) βρίσκονται στα νησιά αυτά και παραδίδονται από υποκείμενο στο φόρο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

β) πωλούνται με προορισμό τα νησιά αυτά από υποκείμενο στο φόρο, εγκατεστημένο σε οποιοδήποτε μέρος του εσωτερικού της χώρας, προς αγοραστή υποκείμενο ή προς μη υποκείμενο στο φόρο νομικό πρόσωπο, εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

γ) αποστέλλονται ή μεταφέρονται προς υποκείμενο στο φόρο ή προς μη υποκείμενο στο φόρο νομικό πρόσωπο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά, στα πλαίσια της ενδοκοινοτικής απόκτησης αγαθών,

δ) εισάγονται στα νησιά αυτά.

Η πιο πάνω μείωση των συντελεστών δεν ισχύει για τα καπνοβιομηχανικά προϊόντα και τα μεταφορικά μέσα.».

Άρθρο Δεύτερο

Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετικά κατά το άρθρο 44 παράγραφος 1 του Συντάγματος, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:

«Σωστό μέτρο για λάθος λόγους. Το μέτρο μειωμένου ΦΠΑ στα πέντε νησιά είναι μία σωστή απόφαση που πρέπει να ισχύσει επ’ αόριστον, αλλιώς πάρθηκε για λάθος λόγους, αφού θα αποτελεί απλά ανταποδοτικό «δώρο» για την επαναπροώθηση προσφύγων στην Ελλάδα. Η επαναφορά του μειωμένου κατά 30% συντελεστή του ΦΠΑ θα πρέπει μάλιστα να ισχύσει όχι μόνο στα πέντε νησιά που υφίστανται το βάρος των προσφυγικών ροών, αλλά και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, αντί ενός γραφειοκρατικού τρόπου εφαρμογής του θαλάσσιου μεταφορικού ισοδυνάμου, που βεβαίως αποτελεί πάγιο αίτημα μας και θα αναμένουμε να δούμε εάν τελικά θα λειτουργήσει στη πράξη. Επίσης ας ελπίσουμε ότι αναφορά στην ημερομηνία 31/12/2018 στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου γίνεται για καθαρά τυπικούς λόγους δημοσιονομικής τάξης και δεν θα ισχύσει μόνο για 6 μήνες. Όπως εξηγήθηκε η υλοποίηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ έχει ένα δημοσιονομικό κόστος το οποίο δεν είχε προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2018 και θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί, γι’ αυτό και αναφέρεται η συγκεκριμένη ημερομηνία εφαρμογής του μέτρου. Άλλωστε οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου έχουν εκ του Συντάγματος ισχύ για συγκεκριμένη χρονική περίοδο λίγων μηνών, ως τη λήξη της οποίας πρέπει να εισαχθούν στη Βουλή για κύρωση ώστε να γίνουν νόμος του κράτους. Η επιλογή έγινε εν προκειμένω, λόγω της εξαιρετικά σύντομης προθεσμίας έναρξης της 1ης Ιουλίου. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υπάρξει ημερομηνία λήξης.»