Εισαγωγή

Αποτελεί  κοινό  τόπο  ότι  η  αγορά  τα  τελευταία  δύο  χρόνια  λειτουργεί  υπό  μη κανονικές  συνθήκες.  Η  διάρκεια  της  πανδημίας  Covid-19  αλλά  και  οι  πρόσφατα εξαιρετικά  ισχυρές  ανατιμήσεις  των τιμών ενέργειας, ήρθαν να προσθέσουν νέα εμπόδια  σε  μια  περίοδο  που  οι  επιχειρήσεις  του  λιανικού  εμπορίου παραδοσιακά  πραγματοποιούν  μεγάλο  μέρος  του  ετήσιου  κύκλου  εργασιών τους.    Επομένως,  η  αποκατάσταση  της  κανονικότητας  θα  αναβάλλεται  για  όσο διάστημα  η  πανδημία  του  Covid-19  θα  παραμένει  επικίνδυνη  και  θα διατηρούνται  οι  περιορισμοί.  Παράλληλα,  δεν  θα  πρέπει  να  λησμονείται  πως  οι απώλειες  των  επιχειρήσεων του 2020  και του  2021 έχουν ήδη  ενσωματωθεί  στο ενεργητικό  κάθε  επιχείρησης,  εξέλιξη  που  σημαίνει  πως  ο  επιχειρηματικός κόσμος  θα  χρειαστεί  χρόνο  όχι  μόνο  μέχρι  την  επιστροφή  στην  κανονικότητα αλλά  ακόμα  και μετά  από  αυτή.

Για  την  ανάγνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι  τα  καταστήματα  πέρυσι  λειτούργησαν  υπό  περιορισμούς  (λειτουργία  με click  away  από  τις  13/12  έως  την  31/12),  ενώ  μετά  την  Πρωτοχρονιά  ανεστάλη ουσιαστικά  η  λειτουργία  των  φυσικών  καταστημάτων  μέχρι  τις  18/01.  Αλλά  και εφέτος  οι  επισκέψεις  στα  καταστήματα  έγιναν  κατόπιν  επίδειξης  σχετικού πιστοποιητικού  (εμβολιασμού/  νόσησης/  rapid  test),  πρακτική  που  επιβάρυνε τις  επιχειρήσεις  και  δεν  λειτούργησε  ευνοϊκά  για  το  καταναλωτικό  κοινό.  Σε κάθε  περίπτωση,  η  σύγκριση  με  την  περυσινή  περίοδο  θα  πρέπει  να  λαμβάνει υπόψη  της  ακριβώς  τις  ισχυρές  πιέσεις  που  είχε  δεχθεί  η  αγορά  (φαινόμενο base  effect).

Διαβάστε αναλυτικά την έρευνα εδώ