Γιατί οι μικρομεσαίοι λένε ποτέ την Κυριακή

Πρόκειται για φωτογραφία κορνίζα συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Ο αυθαίρετος προσδιορισμός για τουριστικές περιοχές είναι ξεκάθαρο ποιους ευνοεί. Όλα τα σημερινά ή μελλοντικά καταστήματα στο παραλιακό μέτωπο, τα εκπτωτικά κέντρα, τα χωριά, τα outlet. Στόχος είναι η Αττική και η Θεσσαλονίκη και ένα μεγάλο κομμάτι από τον τζίρο του λιανεμπορίου. Με τα δεδομένα του 2016, ο τζίρος ήταν 39 δις με το 30% να έχουν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό το 30% κάποιοι θέλουν να γίνει 50% και 60% εις βάρος της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Επιπλέον ένα ενδεχόμενο άνοιγμα τις 32 Κυριακές τον χρόνο προκαλεί αύξηση του εργασιακού κόστους 9 εκατ. ευρώ την Κυριακή, δηλαδή 288 εκατ. ευρώ ετησίως. Αν τα καταστήματα είναι ανοιχτά 52 Κυριακές το κόστος θα εκτιναχθεί στα 468 εκατ. ευρώ. Ας το πληρώσουν αυτοί που μπορούν. Γνωρίζουμε όμως τους τρόπους που χρησιμοποιούν για να αμείβουν την υπερεργασία.

Έχουμε επανειλημμένως απευθυνθεί στα μέλη μας, στην  αγορά αλλά και στην ελληνική κοινωνία, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα των εργαζομένων ελεύθερων επαγγελματιών στην ξεκούραση, εμφανίζοντας με τεκμηριωμένα στοιχεία το άμεσο ανταγωνιστικό μειονέκτημα στο οποίο θα βρεθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της λιανικής απέναντι στις μεγάλες, εάν ποτέ απελευθερωθεί η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Το αποτέλεσμα θα είναι προφανές και άμεσο: ακόμη περισσότερα λουκέτα, ακόμη μεγαλύτερη ανεργία, ακόμη εντονότερη ύφεση, ακόμη οξύτερη κρίση.

Εφημερίδα Deal News, 28/7/2017