Συνάντηση του Προέδρου της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ κ. Βασίλη Κορκίδη με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα

dio_8243-002

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 1η Σεπτεμβρίου 2017 συνάντηση ανάμεσα στον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ κ. Βασίλη Κορκίδη. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ Γιάννης Δραγασάκης, ο Υπουργός Οικονομικών κ Ευκλείδης Τσακαλώτος,  ο Υπουργός Οικονομίας κ. Δήμος Παπαδημητρίου και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ.  Δημήτρης Λιάκος.  Τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ συνόδευσαν η Διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ κα Βάλια Αρανίτου και ο Διευθυντής της ΕΣΕΕ κ. Αντώνης Μέγγουλης.

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα και περιστράφηκε γύρω από ζητήματα που αφορούν στη Μμε επιχειρηματικότητα και γενικότερα στις προοπτικές του εμπορίου, για τα οποία ο Πρωθυπουργός και οι παρευρισκόμενοι Υπουργοί έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ο κ. Κορκίδης παρουσίασε στον Πρωθυπουργό τις προτάσεις που κατέθεσε η ΕΣΕΕ ενόψει της ΔΕΘ, εστιάζοντας σε τρία βασικά σημεία: θεσμοθέτηση και λειτουργία ενός ειδικού «ακατάσχετου» αλλά ουσιαστικά «τροφοδότη λογαριασμού» δημοσίου και λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης, μία  βελτιωμένη έκδοση της «βοήθειας» από τη ρύθμιση των 120 δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία στο πλαίσιο του άρθρο 15 του εξωδικαστικού μηχανισμού και τέλος στον περιορισμό της υπερφορολόγησης με εφαρμογή των μειωμένων φορολογικών συντελεστών για τη χρήση του φορολογικού έτους 2018 αντί 2019, με έμφαση στον συνεπή επιχειρηματία.

Ο Πρωθυπουργός  από τη δική του πλευρά άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις θέσεις της ΕΣΕΕ και δήλωσε τη στήριξή του στις ρυθμίσεις εκείνες που θα δημιουργήσουν ευνοϊκές συνθήκες για οικονομική δραστηριότητα και θα προσφέρουν δεύτερες ευκαιρίες σε Μμε εμπόρους και επιχειρηματίες, πολλές από τις οποίες όπως και  ο ίδιος αποδέχτηκε παραμένουν εκκρεμείς, ωστόσο συνεχίζονται οι προσπάθειες για την υλοποίησή τους. Ταυτόχρονα επανέλαβε την πάγια θέση του για την υιοθέτηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου συνεργασίας ανάμεσα στο κράτος, τους φορείς της κοινωνίας και τους δρώντες της αγοράς. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Πρωθυπουργό στην αναγκαιότητα της χρηματοδότησης και της ρευστότητας των επιχειρήσεων, η οποία θα καλυφθεί από την αντίστοιχη αναπτυξιακή τράπεζα που θα ιδρυθεί.  Παράλληλα, επεσήμανε την προσήλωσή της Κυβέρνησης στην μείωση της γραφειοκρατίας και στην βελτίωση του επενδυτικού κλίματος, που τόσο ανάγκη έχει η χώρα.

Αμφότερες οι πλευρές δεσμεύτηκαν να προγραμματίσουν νέα συνάντηση για τη συζήτηση κοινών δράσεων και συνεργειών.

Αναλυτικότερα, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ αναφερόμενος στο σύνολο των θεμάτων της Μμε επιχειρηματικότητας επεσήμανε ότι:    «Οι μικρομεσαίοι δίνουμε καθημερινά μία σκληρή και άνιση μάχη, ώστε να διαμορφωθούν όροι ανάκαμψης στην πραγματική οικονομία και ελπίζουμε ότι οι κόποι μας θα πιάσουν τόπο.  Επί 8 χρόνια βάζουμε πλάτη σε όλες τις προσπάθειες αποφυγής δυσάρεστων εξελίξεων για την οικονομία της χώρας, έχουμε δεχτεί ασφυκτικές πιέσεις αλλά είμαστε εδώ. Η Μμε επιχείρηση είναι εγγεγραμμένη στην οικονομική δομή της χώρας, είναι στο dna της ελληνικής αγοράς και είναι βασικός παράγων τόσο για την ανάκαμψη όσο και για την έξοδο από την κρίση. Το ελληνικό εμπόριο και η Μμε επιχειρηματικότητα εν γένει, αξιολογούν τη σταθερότητα ως μία βασική αρχή για την έξοδο της χώρας από την κρίση. Δυστυχώς, βρεθήκαμε όλοι αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις. Ενδεχομένως ορισμένες αποφάσεις που λήφθηκαν υπό καθεστώς τρομακτικής πίεσης να μην ήταν οι κατάλληλες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Πρέπει, όμως, μετά από τόσα χρόνια κρίσης, ύφεσης, δυσπραγίας και αβεβαιότητας, να νιώσουμε ότι δεν πρόκειται να βρούμε κάτι άλλο χειρότερο μπροστά μας. Να ξέρετε, η αβεβαιότητα, ιδίως όταν οφείλεται σε δυνάμεις ή σε καταστάσεις που είτε δε μπορούμε να ελέγξουμε, είτε δε μπορούμε να κατανοήσουμε, είναι η πλέον διαλυτική συνθήκη για έναν επιχειρηματία.

Το ότι επανερχόμαστε με τις περυσινές τρεις προτάσεις είναι κάτι που θα θέλαμε να λάβετε σοβαρά υπόψιν. Είναι μία χείρα βοηθείας στις Μμε επιχειρήσεις που παλεύουν για την επιβίωσή τους. Η υλοποίηση των ανεκπλήρωτων εξαγγελιών θα είχαν αποτρέψει την αύξηση των ληξιπρόθεσμων και της παραβατικότητας. Ο «τροφοδότης λογαριασμός» είναι ο κρίκος που λείπει στη χρήση του πλαστικού χρήματος.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στο θέμα της οικονομικής συνέπειας των επιχειρηματιών, το οποίο, δυστυχώς,  έχει πάψει τα χρόνια των μνημονίων να είναι κάτι αυτονόητο, ούτε αποτελεί πλέον τον κανόνα στην αγορά, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία, αποτελεί μάλλον την εξαίρεση. Για να διατηρήσει μάλιστα κάποιος τη συνέπεια του απαιτείται μεγάλη προσπάθεια και πολλές θυσίες. Δικαιολογίες για την αδήλωτη και απλήρωτη εργασία δεν υπάρχουν. Το παράπονο, όμως, των μικρομεσαίων είναι ότι η επιχειρηματική και εργοδοτική συνέπεια δεν έχει αναγνωριστεί ποτέ και από κανένα. Ίσως είναι καιρός με κάποιον τρόπο να επιβραβευθεί και να γίνει παράδειγμα προς μίμηση.

Ως ελληνικό εμπόριο θεωρούμε ότι ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ένας ευρύς διάλογος για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Τί ανάπτυξη θέλουμε, με τί είδους επιχειρήσεις, με ποια κατανομή δραστηριοτήτων, με τί είδους εξωστρέφεια. Η οικονομική γεωγραφία, η «γεωβάση» είναι στη διάθεση όλων για ανάλυση. Αυτός ο διάλογος πρέπει να είναι υπερκομματικός και το αποτέλεσμά του να δεσμεύει ως ένα σημείο κάθε κυβέρνηση. Πεποίθησή μας είναι ότι η Μμε επιχείρηση θα πρέπει να θεωρηθεί το κλειδί αυτής της συζήτησης.»

 

Τα βασικά σημεία του Υπομνήματος που κατέθεσε η ΕΣΕΕ:

 

 Α. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Α1. Εφαρμογή του «Ειδικού επιχειρηματικού Λογαριασμού».

Α2. Μετεξέλιξη της ΕΤΕΑΝ Α.Ε. & Ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Α3. Προώθηση ηλεκτρονικών συναλλαγών/Χρήση POS/ «Πλαστικό Χρήμα» -εφαρμογή νέων τεχνολογιών «FIN TECH» της Ε.Ε.

 

 Β. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ & ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Β1. «Πάγωμα» ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ΟΑΕΕ-ΕΦΚΑ.

Β2. Επέκταση της χρήσης του εργόσημου.

Β3. Αλλαγή της βάσης υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρηματιών και μείωση του μη μισθολογικού κόστους για μη μισθωτούς από το 2018.

Β4. Ελαστικοποίηση της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε «120 δόσεις» και εισαγωγή νέας ρύθμισης με το άρθρο 15 του εξωδικαστικού για τις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.

 

Γ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ

Γ1. Ισχύς του αφορολόγητου ορίου και για τους ελεύθερους επαγγελματίες – Περιορισμός της υπερβολικής φορολόγησης φυσικών και νομικών προσώπων.

Γ2. Εξωδικαστικός Μηχανισμός ρύθμισης οφειλών για επιχειρήσεις, να επεκταθεί και σε φυσικά πρόσωπα.

 

Δ. ΕΣΠΑ

Δ1. Θέματα – προβλήματα – καθυστερήσεις στο σχεδιασμό, τη διαχείριση και την υλοποίηση έργων στο πλαίσιο της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

 

dio_8268-002